dinsdag 7 november 2017

Lief Stoplicht

Lief stoplicht, ik vind je mooi.
Wanneer het donker is buiten zorg jij vaak voor een kleurrijk licht in de duisternis.

Lief stoplicht, ik ben je dankbaar.
Wanneer het druk is qua verkeer tracht jij dapper voor overzicht te zorgen.

Lief stoplicht, ik heb met je te doen.
Ondanks dat jij zo je best doet 't verkeer in veilige banen te leiden, ben je ook als eerste getuige wanneer het toch fout gaat.

Lief stoplicht, je bent gevoelig.
Wanneer ik voor je moet stoppen druk ik teder je knopje in en blozend verander je dan van kleur. Je straalt altijd na zo'n aanraking.

Lief stoplicht, soms wil ik je helemaal niet zien.
Onderweg naar die belangrijke afspraak, fietsend in de regen of na het werk vermoeid naar huis fietsend. Waarom sta je dan zo vaak op rood.

Lief stoplicht, ik respecteer je.
Dagelijks zie ik zoveel mensen die jouw veilige adviezen negeren en zelfs niet eens naar je omkijken.

Lief stoplicht, blijf gewoon stralen.
Als ik je straks weer tegenkom en in je rood, groen of oranje ook kijk zal ik even terug knipogen.

Lief stoplicht, ik ben je dankbaar.
Dank voor je veilige en goede adviezen. Je mag mij altijd even een halt toeschijnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten