vrijdag 11 augustus 2017

De Parisienne - La vita è bella

De Parisienne en ik reizen over een x-aantal weken af naar het prachtige Toscane om daar, naar alle verwachting, heerlijk te genieten van natuur, cultuur, vino, (anti) pasta's en mooi weer. Eerder dit jaar waren wij er nog lang niet uit, wat voor vakantie wij zouden boeken en ik kwam met de suggestie Mallorca. Zo'n kleine 20 jaar geleden, toen ik een nog iets jongere Adonis was, heb ik daar enige tijd vertoeft als zogeheten Hotel Entertainer en verzorgde ik samen met mijn entertain-collega's diverse sport & spel activiteiten. Dit vond voornamelijk plaats in het noorden van dit prachtige eiland rondom plaatsen als Alcudia en Pollensa. Het leek mij dus wel leuk om na zoveel jaar terug te gaan en de Parisienne kennis te laten maken met die mooie regio. Zon, zee en zaligheid, maar mogelijk ook teveel drukte qua toerisme om ons heen en dat was nou juist iets dat wij niet wensten. Mallorca schoven wij op de lange baan en de vrouw des huizes kreeg carte blanche m.b.t. het vinden en kiezen van een nieuwe bestemming. Na wat gepuzzel in de wondere wereld van het World Wide Web (WWW = de nieuwe VVV) kwam ze op de proppen met een treinreis naar Toscane en verblijf in het pittoreske Cortona.


De accommodatie is een wijnboerderij, voorzien van zwembad, nabijgelegen meertje om te zwemmen en vissen, mogelijkheid tot BBQ bij de accommodatie en zeker niet onbelangrijk, een prachtig uitzicht om helemaal bij tot rust te komen. De volgende dag nam ik contact op met de Treinreiswinkel en kreeg al snel bevestigd dat het qua reizen o.b.v. een 2-persoons coupe zou zijn en dus heerlijk privé richting het land van druiven, olijven, dadels, praten met handgebaren en pizza. De boeking werd definitief gemaakt en de Parisienne zeer gelukkig gemaakt. Man oh man die is echt niet meer te houden zeg en schud mij haast dagelijks aan mijn mouw, omdat ze weer iets prachtigs heeft ontdekt rondom de accommodatie of qua bezienswaardigheid. Beide zijn we er op voorhand al uit dat dit niet de eerste en zeker niet de laatste keer Toscane zal zijn, want er is zoveel te zien en beleven. De bestemming krijgt haast geen lager cijfer dan een 9 en alle ervaringen van zij die ons reeds zijn voorgegaan zorgen bij ons nu al voor een gevoel van extreme heimwee. Zo'n vakantiebestemming waar ze je mogelijk niet eens d.m.v. wilde paarden kunnen wegslepen en tja hoppa daar was mijn vrijdagmuziekkraker. Door het toeren m.b.t. zijn carrière zal de beste man echt wel weten waar Italië ligt, maar voor de rest is deze entertainer, in een Italiaanse familie geboren, 100% Canadees. Maar die naam en titel komen nu zeker tot zijn recht en straks misschien wel nog meer. Ach en het is nog een mooi nummer ook. Zal eens horen of de Parisienne er ook zo over denkt. La vita è bella

https://www.youtube.com/watch?v=lGWv_WkdawU

Geen opmerkingen:

Een reactie posten