zaterdag 23 juni 2012

Even lekker fietsen

Vandaag weer even heerlijk door het mooie Amsterdamse centrum gefietst op weg naar een lekker koud biertje van de tap bij mijn stamkroeg aan de Zeedijk.
Vanaf de fiets is Amsterdam altijd interessant, want je kan stoppen waar en wanneer je wilt en dan even het straatbeeld en de mensen in je opnemen.
Natuurlijk heeft het ook zijn eigenaardigheden, want fietsen verhuren aan toeristen zou per direct verboden moeten worden, allemachtig wat zijn die gasten altijd mesjokke in het verkeer en je dan ook nog bij een bijna aanrijding aankijken alsof jij niet kan fietsen. Naast deze wegpiraten heb je ook nog een scootmobiel terroristen want dat is me ook een volk zeg. Ze stoppen waar het hun uitkomt, gaan met die gehele klote kar gewoon expres in de weg staan en dan maar doen alsof ze extra zielig zijn.

Ach ik fiets er dan maar omheen, drink lekker wat koude tapbiertjes en vervolg daarna mijn weg weer opzoek naar nieuwe ervaringen, beelden en ontdekkingen.
Amsterdam is mooi en mensen kijken en stiekem afluisteren (ja daar maak ik mij graag schuldig aan) is altijd weer een belevenis op zich.
Bij Brouwerij 't IJ zaten 2 leuke dames te praten over hoe moeilijk de relatie nu was en eigenlijk kwam dat puur door het eisenpakket van een van de dames zelf en niet eens door de partner. Ik was niet de enige die het volgde, want de halve terras tafel luisterde aandachtig mee en dacht er het zijne van.

Op de terugweg ging ik via de Roeterstraat en kwam langs Kriterion alwaar het vrij rustig was en het moet gezegd worden de films die er momenteel draaien zijn naar mijn mening niet je van het, maar ik zal er toch we wel weer snel een keer langs gaan, want het is altijd gezellig, no nonsense en gezellig met je drankje van de bar mee de filmzaal in.
Dus vandaag fietste ik door en via Weteringsschans richting Vondelpark en daar nog even gezellig doorheen gereden zonder ook dit weer een lastige toerist tegen het asfalt te rijden, maar de drang is altijd wel aanwezig en ze vragen er ook om. Nee de zon scheen, het was een mooie dag en dus liet ik ze maar met rust :-)

Vlakbij huis nog even wat laatste boodschappen gedaan voor het avondeten en een gezellige avond met mijn vrouwtje die helaas een zaterdag dienst had tot in de avond, maar volgende week stappen we zeker weer samen op de fiets.
Yep, vandaag was weer een mooie dag, vanavond genieten we samen lekker thuis en morgen gaan we even heerlijk rocken op golden oldies van Tom Petty & the Heartbreakers.

Een groet,
Ruud

Geen opmerkingen:

Een reactie posten