woensdag 6 juni 2012

Zonder ijs graag

Sinds 1995 heb ik een soort van lat-vriend om de vriendschap maar een naam te geven.
We kennen elkaar dus al ca. 17 jaar, weten elkaar altijd weer te vinden via social media, e-mail, sms of gewoon een belletje (maar ja wie belt er tegenwoordig nog) en dan spreken we gezellig even af om de laatste nieuwtjes door te nemen, muziek te delen of gewoon even gezellig te chillen.
In de periode 1995 - 1996 zagen we elkaar mede door werk bijna dagelijks en zijn we ook menig avond/weekend flink doorgezakt en hebben we menig kroegkas flink gespekt door de voorraad Jameson Irish Whiskey weg te werken.

Natuurlijk waren er altijd wel andere merken en vast & zeker betere kwaliteit Whiskeys beschikbaar, maar om de een of andere reden zijn wij altijd blijven hangen bij Jameson.
Door een verhuizing omstreeks 1997 verloren we elkaar enigszins uit het oog, maar na een korte actie a la Derk Bolt wist ik mijn muzikale drinkmaatje weer te traceren en sindsdien is het contact altijd in tact gebleven.
Ook de liefde voor Jameson was niet verloren gegaan en vanaf dat moment kwamen we tot de overeenkomst dat diegene die bij de ander op bezoek kwam een fles van deze Ierse lekkernij zou meebrengen en zo geschiedde.

Tussen 1997 & 1999 heb ik ca. 2jr. in Engeland gebivakkeerd en met de nodige uitstapjes richting Scotland & Ierland kwam ik al snel in aanraking met de meest heerlijke soorten Whiskeys welke ik dan vaak met de lokalen eervol nuttigde, maar toch was het niet hetzelfde als mijn Jameson relatie aan de andere kant van 't kanaal.
Het mooie ervan is dat iedereen welkom is om bij ons te komen zitten en een drankje te nuttigen, maar wil je een glaasje Jameson dan is het aan te raden om zelf een voorraadje mee te brengen, want onze fles blijft onze fles. Mocht je ons nou een keer aantreffen met 2 flessen, dan veranderd er voor jou weinig, want ook de 2e fles blijft onze fles :-) Slurp, hik. Ooh en zonder ijs graag.

Mede vanwege het feit dat mijn goede vriend onlangs jarig was en ook omdat we muzikaal weer nodig even moeten bijpraten is de kans groot dat wij op korte termijn weer even een onderonsje in Jameson-style zullen plannen en dat kan dan nog wel eens een latertje gaan worden.
Het is mooi om een goede vriend te hebben en het is gezellig om samen Jameson te drinken. Zie je snel.

Een groet,
Ruud

http://rg1405.wordpress.com/2011/04/03/an-irish-twist/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten